Nuffnangku...

Isnin, 8 November 2010

cerita Sabtu lepas

Dah petang pun..nasib dah boleh bukak akaun gmail aku,kalau tak mesti aku nangis punya..hua..huaaa..(macam budak2 kecik tak dapat sesuatu)..k lah ni nak cerita pasal sabtu lepas,sabtu lepas aku tak pergi kemana pun cuma ke pelantar sekejap,nak beli ikan..aritu aku ada cakap yang tempat aku ni takde ikan,nak buat laksa pun kena beli ikan kat pasar raya..kalau segar takpe jugak ni mata pun dah merah,badan dah lembik..tu yang aku gi pelantar,kot2 ada ikan aritu..nasib aku,aritu aku pergi dalam pukul 2.30 camtu,masa tu nelayan baru naik ke darat..apalagi dengan pantasnyalah aku menyibuk nak tengok apa yang ada,tengok2,tu dia ikan..banyaknya...
orang tengah memilih ikan...banyakkan
sotong pun ada
ikan kerisi pun ada
dalam bakul tu ikan sardin taupun ikan curut orang sini panggil,dalam beg plastik tu aku yang beli..
kalau kawan2 nak tahu,bila kita beli ikan kat pelantar memang murah,seronok tau pilih ikan2 yang segar ni..tak macam beli kat pasar biasa...kalau kawan2 nak datang ke perak leh aku bawak gi pelantar ni..seronok tau..

2 ulasan:

mamalieyna berkata...

waaaaaah bestnyer membeli ikan kt pelantar..sure segar bugar ikannye kan...sedap aaa buat laksa ni! ^_^,..eina tak pernah lagi berkesempatan g tmpt camni..wuwu...

norihan berkata...

iena,datangla sini..leh saya bawak,best dapat ikan segar2 macam ni