Nuffnangku...

Rabu, 3 November 2010

Safa dan Marwah

Kawan2 pernah tak tengok cerita ni...cerita ni mula2 aku tak minat sangat tapi sejak akhir2 ni aku tengok best pulak...Cerita ni tayangkan di ASTRO pada pukul 2 petang tapi aku selalu tengok pukul 12 tengah malam(siaran ulangan ye...)..ceritanya mengenai Safa lakonan Risty Tagor ialah seorang gadis cantik tapi agak tomboy sikit dan baik hati. Safa tinggal dengan ibunya di perkampungan nelayan dan dia sebenarnya tak tahu yang ibunya, Siti tu bukan ibu kandung. Safa cuma tahu yang perlu menemukan adik dengan ibunya kerana dah lama terpisah.Ok Marwah pulak ialah gadis yang lemah lembut, cantik, baik hati, solehah dan kaya pulak berbeza sangat perangai dgn Safa tadi. Marwah tingggal dengan keluarga yang jugak bukan keluarga kandungnya.
Dipendekkan cerita Safa telah pindah ke Jakarta dan mendapat biasiswa untuk belajar di sana. Di kampus tu Safa bertemu dengan Marwah dan mereka jadi kawak karib. Mereka saling kagum mengagumi, Safa suka sikap Marwah yang baik hati dan solehah, suka menolong org tua, dan Marwah suka sikap Safa yang ikhlas, rajin menolong mengajar mengaji di masjid.Ibu Safa telah sempat bertemu dgn Marwah dan hatinya berdebar debar bila berjumpa dengan Marwah. Adakah Marwah tu anak kandung Siti (ibu angkat Safa)?Safa dan Marwah juga telah jatuh cinta dengan seorang pemuda bernama Adil. Adil ialah pelajar contoh dan sangat popular di kampus. Mereka berdua takut nak meluahkan perasaan kepada Adil.

ini jelah yang dapat aku tahu..kalau nak nak tahu selebihnya kenalah tonton sendiri ye....
aku pun suka lirik lagu  cerita ni..dari kumpulan ST12 (BIARKAN AKU JATUH CINTA)

mata ini.. indah melihatmu
rasa ini…rasakan cintamu
jiwa ini…getarkan jiwamu
jantung ini…detakkan jantungmu
dan biarkan…aku padamu
menyimpan sejuta harapan aku padamu
rasa ini…tulus padamu
takkan berhenti sampai nanti ku mati
biarkan aku jatuh cinta
pesona ku pada pandangan saat kita jumpa
biarkan aku kan mencoba
tak perduli kau  berkata tuk mau atau tidak
mata ini.. indah melihatmu
rasa ini…rasakan cintamu
jiwa ini…getarkan jiwamu
jantung ini…detakkan jantungmu
biarkan aku jatuh cinta
pesona ku pada pandangan saat kita jumpa
biarkan aku kan mencoba
tak perduli kau  berkata tuk mau atau tidak
biarkan aku jatuh cinta
pesona ku pada pandangan saat kita jumpa
biarkan aku kan mencoba
tak perduli kau  berkata tuk mau atau tidak
biarkan aku jatuh cinta
pesona ku pada pandangan saat kita jumpa
biarkan aku kan mencoba
tak perduli kau  berkata tuk mau atau tidak
mata ini.. indah melihatmu
rasa ini…rasakan cintamu
jiwa ini…getarkan jiwamu
jantung ini…detakkan jantungmu

2 ulasan:

zurazari berkata...

macam best jer bacer nyer=) nak tgk gak la...

norihan berkata...

memang best...tengokla...